Sunday, July 11, 2010

ångestdräpare



idag vaknade jag och mådde bra, tjoho! det brukar hålla i sig fram till 8 ungefär. det blev inga klardrömmar inatt tyvärr. just nu sitter jag och pratar med en medpatient som ska skrivas ut snart. hon har gjort en rolig lista över vilka meds hon vill ha utskrivet, som hon ska ge till läkaren. haha jag vet inte om det kommer lyckas med tanke på att läkaren är så anti benso.

fan vad attityderna mot benso har ändrats. när jag var 15 och kom till psyk första gången fick jag stesolid och xanor utskrivet med en gång, inga krusiduller. jag vet att jag skulle må bättre om de höjde benson och satte in stesolid. då behöver jag ingen annan medicin. hm...eller äre pillertrillaren inom mig som talar nu?

hur som helst är det löjligt och känns som ett hån om man ligger och förgås av ångest och de erbjuder lergigan. inget provocerar mig mer. de kunde lika gärna erbjuda en sockerbit.

1 comment: