Saturday, July 10, 2010

under vädret

high life på hispan idag...överfallslarm stup i kvarten, självmordsförsök, nån form av schizofren break dance vid rökkuren.

de flesta som har fått ect här är jättenöjda..har pratat med 2 tjejer som efter ect mådde bättre än de nånsin gjort. jag hoppas som fan på detta nu. men en smula nervös att jag permanent ska tappa minnet är jag. men vad spelar det för roll egentligen om jag kan må bra. mina enda lyckliga minnen är från barndomen...sen kan jag lika gärna glömma allt som hänt efter 15-årsåldern typ. förutom tiden med johan, billy å kiitos.

jag känner mig så tillplattad, hånad, mindre värd. det är jobbiga känslor...ibland ersätts de av hat mot omgivningen istället och utagerande beteende. det är nästan bättre.

i torsdags drack jag ju lite folla med clever boy...sen när han drog hem så fick jag för mig att jag skulle ner på stan (va fan fick jag för mig det för med alla dessa jävla piller kombinerat med alkohol, fan). jag minns att jag träffade en gammal vän på ett uteställe sen är det helt svart. inga små minnesglimtar, bara helt totalt mörker. jag har verkligen ingen som helst aning vad jag gjort. nästa minne är att jag är vid en skola nära sjukhuset, ensam. inte ledsen, inte glad, bara väldigt neutral. jag vandrade runt, runt, klockan var 5 på morgonen och det var väldigt kusligt.

nu kommer maten.

2 comments:

  1. Hoppas verkligen för din skull att ect:n funkar. en del får resultat i samma sekund, en del tar det lite längre tid för.. jag hoppas att du får ett "långsamt" resultat, sakta men säkert... så du hinner hänga med i känslan av förändring i själva kroppen. Det skall bli jätte spännande att följa dig, och vad du känner genom behandlingen! Du är inte din psykiska hälsa, du är så mycket mer. Men har man umgåtts frekvent med sjukdom, är det lätt att man börjar identifiera sig mer med den, än sig själv. Vare sig det är cancer, panikångest eller något annat.
    Kram
    Alexis

    ReplyDelete
  2. Jag tycker dina läkare verkar bänga. Du äter väll minst 10 olika mediciner som alla mixtrar med din hjärna på sitt olika vis. Glöm inte bort att alla mediciner har biverkningar. Men om du vill göra ect så ska du såklart göra det.
    Lycka till!

    ReplyDelete