Friday, March 11, 2011

Angst

Klockan är nu 18.00 och ångesten börjar i vanlig ordning bli brutal, kuslig och immun mot stes å temesta. Kvällarna är verkligen otäcka här...kanske för att jag bara ligger i sängen å snällt låter mig våldtas av alla insikter....allt jag gjort fel, herregud. Jag kommer inte undan det här på sjukhuset, det bara sköljer över mig likt en ångest-tsunami.

Imorrn ska jag då hem över dagen...det känns helt skumt att åka härifrån efter att ha legat här så länge. Skumt å jävligt, jävligt skönt. Klockan 9 hämtar en specialtransport mig..det är en stor grej det där med att åka bil. Jag måste ha nack-krage på mig å det är som sagt någon specialtransport. Säkerhet är skiten. Jag kommer kanske vägra åka med tillbaka sen när de hämtar mig, för nu är jag så trött på detta.

4 comments:

  1. <3 Lina, jag skrev ett mail till dig på FB, men jag vet inte vart du ser det först...
    Om du vill kan jag skicka en länk till dig där du kan följa Kitty den tid hon är inne i stallet via fölvakskameran. Tänkte att det kunde pigga upp dig att se henne =) Än så länge går det bara att se så länge det är ljust, men det ska snart gå att se även på natten. Då kan du följa hela fölningen om du vill!

    Kramar

    ReplyDelete
  2. Kan du inte få en tv på rummet som du kan bota ångesten med? I annat fall hjälper det att läsa böcker, man drömmer och fantiserar sig in i en annan verklighet för en stund. Finns ju ljudböcker också om du skulle föredra det. Ha nu en rolig dag imorgon!!! Kram, Susan

    ReplyDelete
  3. Vad fin du är! Du vet väl om att du skall skriva en bok tjejen. Dina blogginlägg skulle lätt kunna bli en dagboks-bok i pappersform. Absolut!!
    Lycka till i livet

    ReplyDelete
  4. Jag hoppas du får en bra dag hemma.
    /W

    ReplyDelete