Tuesday, June 7, 2011

LSD, någon?

på onsdag nästa vecka blir jag utskriven. det känns för tillfället mest jävligt skrämmande. jag vill gärna klara allt själv, men jag har snällt fått inse att jag kommer behöva hjälp, troligtvis dagligen. gah.
men det ska bli skönt att få ett eget hem igen. men det kommer bli sådär uppenbart, som en käftsmäll, att jag är handikappad. fan, jag kan fortfarande knappt relatera till det. jag försöker ofta ställa mig upp för jag tänker att nej, nej jag kan gå, bara jag tar i riktigt ordentligt. men jag faller pladask naturligtvis. det är lika omöjligt som att försöka flyga.

nu är det dags att ta reda på om jag kan bli lycklig. det var jag ju inte på något sätt innan jag hoppade..eh..ja, jag hade ju aldrig hoppat om jag var lycklig. nu är oddsen ännu sämre men hela jag håller på att förändras tror jag. jag har till och med fått tillbaka lite andlighet. jag var väldigt andlig för längesen, innan jag blev en cynisk bitterfitta. senaste jag snöat in på är astral projektion och lucid dreams...jag mediterar som en galning..andas in blått, harmoni och fågelkvitter, haha och sen andas ut rött, bitterhet och dödslängtan. jag gör reality checks och dylikt för att kunna klardrömma..alltså att man drömmer, fast man är medveten om att man drömmer så man kan flyga och göra vad som helst om man har tur. det har hänt mig ganska många gånger, men aldrig när jag gått in för att göra det.
jag hade en sådan här period när jag var inlagd på psyket förra sommaren. jag tröttnade dock ganska fort.

kanhända blir jag en flummig hippie..allt för att slippa se den krassa verkligheten.

5 comments:

  1. Det kommer gå bra, Lina. Utgå från det i alla fall. Vad är det som du är så rädd för? Dina demoner? Var inte orolig, dom följer med dig till lägenheten också. ;-)

    ReplyDelete
  2. Hej fina Lina,
    ville mest bara lämna ett litet avtryck här i din blogg. Du är så fin och verkar vara en alldeles underbar person. Du fixar det.

    "Everything will be okay in the end... And if it's not okay then it's not the end."

    Många kramar! :*

    ReplyDelete
  3. det finns absolut ingenting flummigt med astral separation. det är helt enkelt ett måste om man vill komma något vart med sin andlighet. för där i astralen finns alla mästare som man kan få undervisning hos. och ja, du kan flyga vart du vill där. att du skulle behöva hoppa för att komma tillbaka till din andlighet... kämpa på, du kommer att bli fri. allt du behöver göra är att koncentrera dig i ditt hjärta, försöka se det inifrån, höra dess slag, se och höra bara den, och vara medveten om vad är det som händer medan du håller på att somna...

    som även shakespeare sa i midsommarnattens dröm - mellan dröm och verklighet finner du dörren till en annan värld...

    precis när du håller på att somna, när bilderna börjar komma, när kroppen känns tung och slö - försök då att försiktigt resa dig, eller bara vänta och se vad som händer... det kommer som en elektrisk ström genom kroppen, och du glider ut genom tallkottsskörteln och ut ur kroppen. du kan stanna där, vända dig om och se din kropp om du vill, innan du flyger vart du vill i vår galax...
    ganska spännande, inte sant? värt att kämpa för...
    och om du lär dig att göra detta i det här livet, kommer du att kunna det även i nästa.
    för ja, det finns flera liv... 108 i varje omgång, närmare bestämt...

    men läs istället mästarna, som har bemästrat allt detta, som har gått hela vägen, och fört sin kunskap vidare. det har funnits många genom tiderna. buddha, Jesus från Nazaret, de är de största, men även de mindre kända, som Hypokrates, DaVinci, Vergilius, Dante Alligieri som skrev Den Gudomliga komedin (som inte är någon fiktion, utan en redovisning av hans resor genom de högre och de lägre dimensionerna...)

    ok, jag slutar. skulle bara beskriva det enklaste sättet att göra astralseparation på. Lycka till. Men om du måste ta sömnpiller på natten, försök då att göra separationen under dagen. eller på kvällen, innan du tar sömnpiller. försök att minska tabletterna så småningom. om du gör de övningarna som beskrivs i boken Herkolubus, kommer du till slut förmodligen att kunna minska på mediciner. Sömntabletterna stör nämligen astralseparationen på det viset att man blir helt enkelt omedveten både här och i det astrala. då märker man inte ens att man har separerat, och tror fortfarande att man är i det fysiska, eller har konstiga drömmar...
    om du vill veta mer - läs boken Herkolubus av Rabolu, och The Revolutionary Phsychologi; The Great Rebellion; The Three Mountains; The Mystery of The Golden Blossom av Samael Aun Weor. Och - om du vill läsa mer - Yes, there is Hell, Yes, there is Devil, Yes, there is Karma. Det är liknande beskrivning som Dante har gjort, men av Samael Aun Weor. Jag tror du kommer att gilla dem. Du skrev tidigare om entropin. Det är en av lagarna... du kom på det, att den finns. Jag skrattade när jag läste. Alldeles riktigt är det så att tyvärr så blir vi bara sämre som mänsklighet... Man måste kämpa emot entropin om man vill bli bättre och uppnå något. Den fria viljan får man genom att kämpa emot, göra en medvetandets revolution mot naturens mekaniska lagar...
    Lycka till! <3

    ReplyDelete
  4. du skriver också att du ibland vet i drömmen att du drömmer. det betyder att du blir medveten, 'vaknar' i det astrala. det är likvärdigt med astral separation, eftersom även då kan du bestämma dig att flyga vart du vill. det verkar som att du har en erfarenhet av det. för att utveckla detta vidare, kan man försöka att hela tiden vara vaken i det fysiska. man kan se sig omkring, försöka att hitta något som är 'out of the ordinary' och fråga sig - är jag i det fysiska eller är jag i det astrala dimensionen? sedan ska man försöka flyga som en test. eftersom det finns ingen gravitation i det astrala (och ingen tid o rum heller... man kan resa i tiden och se bakom ett hörn t ex) så kan man flyga i det astrala. för att inte gå för snabbt tillbaka till kroppen när man väl är där ska man försöka att hålla fast eller hålla i någonting som finns där, vad som helst. det kan man också träna på i det fysiska genom att man alltid håller i någonting, t ex en penna i ditt fall, som gillar att rita... medvetandet och medvetenheten är nyckeln. man ska öka och väcka medvetandet genom att meditera och göra sig av med egot som håller medvetandet fången i mekaniska beteenden och lagar... det står mer om detta i böckerna. Herkolubus finns på svenska. Där finns övningarna beskrivna, mantra för astralseparation och hur man befriar essensen=medvetandet från egots fängelse. vad psykologerna än säger... tänk, vad ska de säga om du berättar att du flyger utanför kroppen om nätterna?? deras världsuppfattning tillåter inte sådant... men de har så oerhört mycket fel, för även de flyger utanför kroppen om nätterna... och har inte det ringaste aning om detta. skulle du träffa på din psykolog i astralen och försöka att prata med henne/honom skulle du inse hur djupt omedvetna, med medvetandet djupt sovande, de är. de skulle aldrig tro att de är i astralen, och skulle säkert även där försöka att ge dig terapi eller piller... eller lägga in dig... det skulle inte hjälpa om du visade de att du kan gå där och även flyga. de skulle stirra på dig med ett sömngångares blick och fortsätta med sitt 'arbete'... sådan är människan, som tror att hon vet allt.

    ReplyDelete
  5. Ja varför inte flyga lite i det blå på LSD?

    ReplyDelete