Thursday, September 29, 2011

pojken som kastade sin hund i havet


en pojke roade sig med att kasta sin hundvalp i havet, gång på gång. jag har svårt att kolla på det, utan att börja grina faktiskt.

men pojken då? han är ju störd och i behov av massiva hjälpinsatser...förmodligen får han diagnosen antisocial personlighetsstörning (tidigare psykopati) när han blir äldre. jag kan inte tänka mig något annat, han kommer sannolikt bli som jeffrey dahmer eller norman bates.

jag grundar det här på att han är kapabel att kasta ut valpen i havet. det är hardcore faktiskt, de allra flesta barn skulle aldrig göra så. psykopater brukar tortera djur när de är barn. han har förmodligen ingen empati, också ett symptom på psykopati. fan, just en liten valp också, herregud vad störd den här pojken är.

hundar har inte hög status i många länder, man äter dem osv. de kan inte fatta att vi i väst har dem som familjemedlemmar. det är ohyra för många. pojken kanske ville göra sig av med lite ohyra. eller, jag vet; han ville tvätta hunden så den inte var full av ohyra, men pojken är efterbliven och trodde väl att han gjorde rätt. haha, nej. det skulle vara spännande att prata med honom. indeed, indeed.

11 comments:

  1. Och han ser ut och ha medpsykopater där på stranden..det är väl en brud som tar bilder??!! :-(

    ReplyDelete
  2. uppvuxen som aggressiv djurrätteare så vet jag precis
    nu är jag nedtonad 34-åring men med övertygelsen kvar.. predikandet är över så gott som, är folk dumma i huvudet så är de
    man kan omöjligt ändra på en hel värld är den bittra sanningen som svider och gör mig illamående

    ReplyDelete
  3. sorgligast: ja, jag såg det nu. shit. det är ju nästan värre..eller, nej men nästan. fy fan att jag tillhör samma släkte som dessa lågliv. det är ju så man vill skjuta sig i ansiktet.

    inzi: jag har pysslat en hel del med djurrätt..försökt få folk att bli vegosar, släppt ut minkar när jag var ung och rabiat.

    nu har jag förstått att det inte är någon idé att upplysa folk, de vill leva i sin lilla bubbla där köttbullar växer på träd.
    så mitt predikande är väl också över. jag har insett att människor i regel är jävligt tröga idioter. och hela planeten är fylld av dem, gah!

    ReplyDelete
  4. det här är sorgligt, såklart. men blir nästan mer förbannad på att den här händelsen är en nyhet, som människor reagerar väldigt starkt på och fördömer för att det är en hund det handlar om. sedan lägger de ifrån sig aftonbladet och äter sin middag bestående av torterade och mördadde grisar, kor och kycklingar.. "ALL ANIMALS ARE EQUAL, BUT SOME ARE MORE EQUAL THAN OTHERS" ett citat taget ur sitt sammanhang, men ändå passande.. hyckleri någon?

    ReplyDelete
  5. L: självklart blir man sur på sånt, jag blir lika sur på alla söta på barn som är med i rädda barnen-annonserna..
    men till saken hör att valpen är ett offer hur man än vrider och vänder på det
    det är inte valpens fel om man så vill att han är söt,
    en valp är enligt VÅRA klassiska normer söt och oätbar
    jzg är vegetarian av etiska skäl och helst skulle jag som du säger vilja att samhället reagerade starkt även när det gällde något annat djur än sällskapsdjur
    men tills vidare så är posterchilds ett sätt att kanske väcka någon aha-upplevelse hos någon därute!

    ReplyDelete
  6. Blir så förbannad på såna där yttranden!Nej,jag är inte vegan..men jag HAR känslor,jag TÄNKER,jag hade blivit lika illa berörd om det så hade varit en råtta han kastade. Hade jag varit DÄR,så....Här har jag skrivit lite mina tankar ang. det här!!http://sorgligast.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. personen som kastar, kanske flera i sällskapet, är uppenbart inte vid god psykisk hälsa. jag äcklas och chockas lika mycket varje gång. trots att man kanske borde vant sig vid att människan är vidrig by now.

    men vad är grejen med aftonbladets journalistik? "är det vm i djurplågeri?", "kast med liten hund?". ser fram emot dagen dom skriver "vm i citysimning?" i en rapport från ett översvämningsdrabbat land där människor kämpar för att inte sjunka till botten. då är vi alla lika värda!

    ReplyDelete
  8. sorgligast: ja självklart ger jag mig själv och min katt enbart sallad! hoppa inte över ord när du läser vad djurrättare har skrivit, för jag är ingen aktivist, jag släpper inte ut minkar men ditt blogginlägg som jag tog mig igenom verkade arg på en jädra massa veganer just! människan föder upp matdjur, om vi slutar äta dem så slutar människan att föda upp dem + att vi kan sterilisera dem.. bara en av flera saker jag bara kände wtf skriver hon/han? nu blev jag slut...

    ReplyDelete
  9. Detta var bland det sjukaste jag sett.
    Jag blir så glad av att du är så normal och skriver så otroligt vettigt kring sånt här. TACK för att du finns!
    Jag mår ständigt dåligt över alla de idioter till människor som finns där ute och plågar djur. Jag har sån jävla ångest över det. Önskar denna jävla psykopat-unge får alla plågsamma sjukdommar i välden!!!!! DÖ!

    ReplyDelete