Saturday, November 5, 2011

att stå ut en dag till

det är rätt schysst att vara här nu...eller ja, hah, schysst är väl att ta i men det är åtminstone inte så att jag har hemlängtan direkt. jag vill göra det här nu, bli kvitt medsen. tänk vad underbart att slippa ägna varje vaken timme åt funderingar över hur man ska komma över nästa lass piller.

här inne tvingas man stanna upp. det är dovt, stabilt, tungt och man undslipper inte att konfronteras med sig själv. jag kan sparka bakut och skrika mig hes, jag kommer tröttna till slut och då finns bara tråkigheten kvar.
och jag.

det är många bra patienter här nu, som man kan prata med och som hajjar tror jag. kanske på ett sätt skötarna inte gör. fast det är ju väldigt olika...en del personal är jävligt bra nu, trevliga rentav. säkert för att jag sitter i rullstol.

No comments:

Post a Comment