Saturday, November 26, 2011

du håller mig vid liv


nu har jag fått stes, xanor, temesta och zyprexa. jag mår lite bättre men min kropp kan ta hur mycket stryk (substanser) som helst utan att reagera. jag har även pratat med jourläkaren och min kontaktperson om mina känslor nu när det närmar sig den där tiden.

jourläkaren tyckte att det kanske vore bra om jag åtminstone genom julen behåller mina benso och eventuellt sätter in ngt mer. jag vill egentligen inte vara beroende av en (ehm) jävla tablett för att ta mig igenom julen, som jag ju alltid älskat så. men just nu är det några snäpp värre...jag märkte av det redan när jag såg den första ljusstaken stråla från ett fönster här bredvid.

men jag har väl gjort framsteg ändå på nåt sätt, hoppas jag. visst, jag ligger tvångsvårdad inne på psyk men vid den här tiden förra året snorta jag tjack och höll mig vaken tills jag psykosade typ, ja och så hoppade jag från balkongen. förra julen var jag inte vid medvetande och låg i respirator, den här julen är jag åtminstone vaken.

7 comments:

  1. Vill fan bara komma og ge dig en stor kram. Men istællet så får du en låt. Svenska JJ
    http://www.youtube.com/watch?v=nP-UceDCWRw&feature=related

    Hælsningar fra København

    ReplyDelete
  2. det är sorgligt att väldigt många mår mycket dåligt just kring juletider.

    jag själv mår fruktansvärt dåligt när julen närmar sig och min mor rog sitt liv under denna årstiden.

    sjukt.

    ReplyDelete
  3. HIttade din blogg idag o jag blev så himla berörd.Vill bara säga att jag tycker du är så fruktansvärt stark o modig som vågar dela med dig. Jag önskar dig allt det bästa och hoppas du får en bra jul!
    Kramar hela vägen från Österrike

    ReplyDelete
  4. Och du håller oss vid liv. <3 Du jagar bort ensamhetskänslan.

    ReplyDelete
  5. Här kommer en morgonkram - Kram.

    ReplyDelete
  6. Jag hoppas din jul blir underbar, för det förtjänar du <3
    Mvh Sofie

    ReplyDelete