Wednesday, December 21, 2011

finito

ibland känner jag att jag vill lägga ner den här bloggen eftersom jag då och då får riktigt tröga jävla kommentarer. jag låter dem oftast bara gå förbi men ibland, när jag mår dåligt, låter jag mig irriteras av dem och då blir bloggen inget andningshål för mig där jag kan skriva av mig utan en källa till irritation.

nog för att jag förstår att jag kommer få kommentarer jag ogillar när jag lämnar ut mig så som jag gör, ägnar mig åt själslig porr om man så vill, men ibland pallar jag inte. helt enkelt.

11 comments:

  1. men det tröga saknar det ena och andra
    vem vet jag kanske också gjort dig ledsen med mina kommentarer
    men som någon skrev, gå tillbaka till de dagarna du precis hade och läs de inläggen eller
    liknande när du avfärdat och kunnat skratta åt kommentarerna?

    ReplyDelete
  2. Du får inte lägga ner Lina du betyder så jävla mycket trots att du nog aldrig kommer få reda på det då jag aldrig kommer kunna visa det för dig. Kan utan tvekan säga att du har räddat mig många gånger och kommer nog göra det många gånger till. Snälla Lina sluta inte blogga du är verkligen underbar att läsa om.

    ReplyDelete
  3. förstår inte hur du överhuvudtaget kan få negativa kommentarer! :(
    jag hoppas veeeeerkligen inte du lägger ner bloggen! tycker den är så otroligt bra, intressant och skönt att läsa för att man på något sätt inte känner sig ensam & känner förståelse för vissa saker ... typ.
    all styrka till dig, du är bra!

    ReplyDelete
  4. Förstår precis vad du menar med dumma kommentarer!De som skriver så är oerhört trångsynta och har inte varit med om särskilt svåra saker här i livet.För mig som har levt hela livet med missbruk av sprit och piller runt mig (bror och far)vet hur jävla jobbigt det är att jämt behöva försvara sig för nåt man känner precis just då.Nä skit i idioterna och fokusera på oss som verkligen bryr sig och tror på dig.dårarna kommer på köpet ändå,kämpa ge INTE upp bloggen för dessa.Kram och nu har jag tänt ljus och har en tyst minut för dina ben ;)Petra Gustafsson

    ReplyDelete
  5. Näe Lina, skit i dem SNÄLLA. Du inspirerar så många och din blogg är så jävla underbar så please don't. <3 /M

    ReplyDelete
  6. Lina,
    du
    vågar
    inte
    sluta
    blogga. (punkt!) :-)
    Du är en spelbild av mig. Helt seriöst, vet jag inte hur mina gråa dagar skulle lysas upp utan dig. Jag önskar så att du var min vän, irl.
    Kram

    ReplyDelete
  7. Lina, jag måste få ställa dig en fråga. Det känns som du kan den här fronten efter dina erfarenheter... Jag har varit i en depression i ca ett år och tankar har gått till självmord, mamma har nu ordnat så jag ska börja hos psykolog. Men vad kommer hända med mig om jag är helt ärlig med mina tankar och känslor? Kommer dom vilja ha uppsikt över mig hela tiden eller kommer dom bara säga att det är vanligt vid depression? Jag är snart 18, alltså myndig, har det någon betydelse? Om du har någon aning, så är jag jätte tacksam för svar.. Många många kramar L

    ReplyDelete
  8. Kram till dig från mig.

    ReplyDelete
  9. Ett tips är att byta till wordpress.
    Då kan du för det första se hur många som besöker din blogg, dag för dag. Du kan även föra över alla dina gamla inlägg från den här bloggen, med kommentarer, så du förlorar inga inlägg heller.
    Du kan även välja att blockera de jobbiga människornas IP, och på så vis slippa lite av de störda kommentarerna.

    För du är en jättebra människa, och du ska inte behöva se sådan skit.
    Jag önskar dig en god jul.

    ReplyDelete
  10. Carolina.

    Jag kan förstå att kommentarerna kan vara "knäckande".
    Men det du ska komma ihåg är att de "människor" som lämnar idiotiska kommentarer är TRASIGA MÄNNISKOR, HELT UTAN SJÄLVKÄNSLA.

    Enda sättet för dem att "må bättre/hävda sig" är att just trycka ner andra.
    Ha det i åtanke.

    You´v got mail. (Eller hur tusan man nu skriver, ja,ja du fattar)

    /J

    ReplyDelete
  11. Har du läst mitt svar? Vill så gärna att du är med! Hej från Sara!

    ReplyDelete