Wednesday, January 25, 2012

ha lite jävla empati, ångest!


idag mår jag hyfsat bra faktiskt, till skillnad från igår kväll...ångest har fan inget samvete alltså.

allt började med att jag tänkte på M, på saker vi gjort, hans jävla humor, hur jävla kär i honom jag var, han var drömkillen alla dagar i veckan.
sen hade jag ångest from hell hela kvällen...tänkte på min ungdom, allt roligt som hände (jag utlämnade allt tråkigt förstås) och hur man verkligen hade hela livet framför sig. så jag sörjde det med, min ungdom alltså.
jag hade verkligen ONT i magen...längesen jag hade så smärtsam ångest.

jäjä, idag vaknade jag och mådde bättre iaf. johan (inte exet, den andre) var här och tog en morgonkaffe tillåme. såna saker behöver jag göra...normala vuxna saker. och hur mycket det än tar emot att bryta the isolation så måste jag göra det. jag mår så mycket bättre av att prata med någon annan än mig själv hela tiden.

2 comments:

  1. Well, du ser iallafall riktigt jävla bra ut, måste jag säga. <3

    ReplyDelete
  2. Och jag känner tvärtom: fy fan vad skönt att min ungdomstid är över! Extrem osäkerhet, blyghet, dåligt självförtroende, killhets, kompisintriger, omogna slutsatser, lurad av idiotkillar, naiv, blåögd, skrämmande romantisk... Idag snart jesusålder är jag av mina erfarenheter lugn, mogen, har gott självförtroende, realistisk och visst jag har inte hela livet framför mig längre men en stor jävla bit har jag ändå kvar och under den tiden tänker jag njuta av frukterna av mina kunskaper om livet. Det känns mycket tryggare och skönare än att vara den där emo-tonåringen.

    ReplyDelete