Sunday, January 29, 2012

när jag dog lite

jag sitter och tittar i pärmarna från sahlgrenska....på korten och dagboken där de skriver vad jag har gjort, typ opererats eller röntgas. sen finns det ett block där jag har skrivit precis när jag hade vaknat. jag hade ju fentanyl i dropp och andra starka meds så man ser knappt vad jag skrivit, men såhär nånting står det i början:

jag hostar mycket. jag vakna en dag när jag vakna. hoppar och slangar överallt.
jag vaknade av att min kropp inte fungerade. jag provade röra på benen, inget svar. jag har börjat förstå det vackra i livet. jag var tvungen att dö lite grann.

jag behöver kolla igenom det där ibland, jag minns det inte alls, fast ibland kommer det över mig. när jag drömmer oftast. nu ska jag äta lasagne som mor å far tagit hit.

4 comments:

  1. kom att tänka på dig. jag såg att du tycker om "dina händer är fulla av blommor". här är en cover på en annan av deras låtar.

    http://www.youtube.com/watch?v=O-udViGNc24&context=C363a2bfADOEgsToPDskId2qT12KSWokB1PowWjDuP

    ReplyDelete
  2. Det är jättebra att du går igenom vad du varit med om. Gör det igen och igen. Det är enda sättet att förstå och enda sättet att komma ut på andra sidan igen. Det är ju en livsförändrande situation som du har varit med om. Ditt liv är absolut förändrat och det är ingenting man tar till sig och går vidare med så där utan vidare. Du måste älta det, och prata med någon som vill lyssna. En dag kommer du att acceptera det och då kommer din livslust tillbaka! Det är jag alldeles säker på, för du är så klok och full dynamik. När den dagen kommer så kommer du också att göra skillnad för andra människor,det är jag helt säker på!! Fortsätt att vara Lina!!

    ReplyDelete
  3. "Man måste dö några gånger innan man kan leva" Håkan Hellström / Lisa

    ReplyDelete
  4. ibland är det så för mig också.
    jag hittar saker jag skrivit när jag mått otroligt dåligt eller varit medicinerad och kommer verkligen inte ihåg någonting av vad jag skrivit.

    ReplyDelete