Friday, June 13, 2014

I like the way this is going

Idag har jag mått riktigt bra och har inte ont alls. Jag har inte behövt en enda liten smärtstillande och det händer väl bara ett par gånger om året. 



Mamsi, Alb å jag har varit nere på stan å shoppat, samt tittat på alla studenter som åker runt å vrålar på flak. De ser så lyckliga och totalt sorglösa ut, som om de inte har en aning om all smärta och alla besvikelser som väntar dem. Nä. Nu var jag bitter. 
Jag kan också se glad ut. 
Och även vara glad då förstås. 
Att inte ha så där jävla ont gör verkligen skitmycket även för mitt psyke. Så skönt att kunna slappna av, inte känna hur det bultar i sårhålan å tvångstänka på det faktum att jag sitter rakt på mitt skelett.

Håller på att göra om lite hemma. Köpt lite blommor till uteplatsen å grejat lite.
Nu ska jag pyssla i resten av lägenheten. Göra min målarhörna mysig å sätta mig å måla en sväng. 



20 comments:

  1. Sitter du i rullstol?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nej då, du hallucinerar? Onödig kommentar. Vad försöker du göra, du ser väl?

      Delete
    2. Hehe det var ju bara en liten oskyldig fråga:) hen kanske inte förstått att det vet så
      Hehe det är ju likadant när folk byter hårfärg eller nåt å man liksom automatiskt frågar om hen, som nyss var blond och nu har illrött hår, om hon bytt hårfärg även om mannaturligtvis ser det

      Delete
  2. Men vad glad jag blir att höra att du har en bra dag! Alla dagar räknad ju!
    Kram till dig Lina

    ReplyDelete
  3. Åh, den där mannen i vattnet känner man ju igen. Så himla läskig!! Och du är så himla fin.

    ReplyDelete
  4. Åh - Lina! Jag blir så glad att jag får tårar i ögonen. Hoppas att du får fler dagr som denna ♥.

    ReplyDelete
  5. Härligt att se dig le, och fina Albin är med, stor kram Petra G

    ReplyDelete
  6. får man fråga vad de är för operaation du ska göra. hoppas evigt du ska få slippa alla dess smärtor snart!

    ReplyDelete
  7. Jag väljer att kommentera här, även om det kan verka märkligt.

    Lina jag ger mina tankar och hopp till att du känner att du är saknad även för dina positiva inlägg, när det handlar om din olycka så finns det över 300 kommentarer, men enbart 9 om din lycka.
    För att känna hopp om att du skall klara detta, så tror jag att vi måste läsa och känna med dej även i dina lyckliga stunder, för en värld där bara olycka väcker känslor, känns sorglig att existera i.
    Snälla Lina vakna, dela det positiva i ditt liv med oss igen. Låt oss bloggläsare ge dej lika mycket respons och omtanke för det vackra i ditt liv.

    ReplyDelete
  8. Jag gråter Lina. Tack för att du fanns, du kommer för evigt att leva kvar i mitt minne , jag lovar: för alltid. Vi ses snart. Kram på dig älskade vän som jag inte kände.

    ReplyDelete
  9. Kan inte läsa i kommentarsfältet på det sista inlägget. Ser bara att kommentarerna blir fler och fler... Kan ngn uppdatera mig, tack!? Hur går det med Lina? :-(

    ReplyDelete
  10. Det finns en "Load more"-knapp för att se de andra kommentarerna.

    ReplyDelete
  11. För att komma åt alla 700 kommentarer på Linas sista inlägg så behövs det att trycka på "load more" som finns längst ner på sidan, under kommentarsfältet. I nuläget behöver man trycka på load-more 11 gånger för att komma fram till sista kommentar. Det är också så att om man inte laddar upp alla kommentarer så kan det saknas "svar" på tidigare kommentarer (man kan alltså ibland se en kommentar och kanske ett svar på den kommentaren, men inte de övriga 3 som finns) så tryck på Load more så många gånger det behövs för att komma till slutet av alla kommentarer och backa sedan därifrån för att kunna komma åt alla kommentarer och svar på dem.

    För er som ändå inte kommer åt kommentarerna: Fia, Linas syster, har meddelat att Lina gått bort. Hon somnade in den 30:e juli och begravningen kommer att vara nu på onsdag den 13:e aug.

    ReplyDelete
  12. Tack för uppdatering! Mycket tråkigt att höra... :-(

    ReplyDelete
  13. Ett ljus har slocknat och jag är hemsk ledsen. Så mycket rymdes inom dig. Du finns i mitt hjärta.

    ReplyDelete
  14. hej lina. fan ta kärlekens kraft.
    och fan att kärleken kan komma i så många former.
    och fan för att du är död. och fan för att jag ännu tänder ljus och tänker på dig. och motsatts till fan för att jag ännu kan skratta och gråta när jag tänker på dig.

    fan för all tystnad. hallelelulilja för att din blogg står kvar!

    göran persson har gjort många saker för och mot världen, men han gav oss alla i min årskurs över hela sverige år 1998 (kanske även de åldrar där mellan?) en bok. gratis!!! utan något krav på motprestation.
    den hette något i stil med "om detta må ni aldrig glömma" ojsan, googlade precis, den hette visst "om detta mån ni berätta" det var en bättre titel än den min hjärna mindes efter en snabbscanning.
    vet att du förstår, öhöm menar, skulle ha förstått parallerna.


    miss u. kommer alltid att göra det!
    puss på nosen

    ReplyDelete
  15. Bạn đang có ý tưởng trang trí phòng ngủ với ngôi nhà của mình thêm đẹp hơn không

    ReplyDelete